perjantai 9. elokuuta 2013

Helmiä kolmevuotiaan suusta


Kun oli aika ottaa uusi ja puhdas unirätti kaapista/koti:
"Tää on vähän sitkee vielä."
(Kieltämättä, pesuun heitetty rätti oli kovin tutuksi nujuutettu ja harmaaksi pehmeytetty.)

Vasa-museo/Tukholma:
"Mää muistan kun käytin noita köysiä silloin aikoinaan kun tää vanha laiva uppos."
"Mua ei peota mikään!! Mutta ihan vähän mua voi hiivittää toi laiva."

Viking Grace/Itämeri:
"Mennään jo sinne pulpettiin, mua väsyttää tää pallomeri."
(pulpetti=hytti)

Kaaduttuaan/piha:
"Ei mulle käyny haaveri, ei tuu verta! Se on peekkä haava!"


dinosauruspaitainen hammaskoloinen irvistäjä isoveli Tiuhti


Ikäkeskustelu pikkuveli vs. isoveli ym elämän isot kysymykset/lähijuna Tukholma:
"Mää en mee viä kouluun, mää oon viä vähän pienempi. Kun en mää osaa viä käyttäytyä koulussa."

1 kommentti:

Maiju kirjoitti...

Voi kolmevuotiaat <3